tirsdag 10. november 2009

ENGLER-


Jeg har alltid hatt en forkjærlighet for engler. Syntes det er mange fine engelfigurer og få kjøpt i butikker. Jeg syntes også denne debatten som foregår i media om Märtha og hennes engleskole er ganske spennende. Jeg vet at engler er populære pyntegjenstander i interiørverden, men for meg så betyr hver eneste en noe.
Jeg har trodd på engler siden jeg var liten og husker godt pappa sin nattasang. Den har betydd mye for meg.

"Kjære Gud Fader i himmelens slott
Takk for i dag jeg har hatt det så godt
Jesus må du nå igjen tilgi meg
At jeg i dag har bedrøvet deg
Send dine engler la dem passe på
Alle de store og alle de små
Så kan jeg sove så trygt og så godt
Kjære Gud Fader i himmelens slott."
En annen nattasang jeg husker både besteforeldre, mamma og pappa også sang var:
"Nå lukker solen sitt øye,
snart lukker jeg også mitt,
Gud Fader i det høye,
du lukker aldri ditt.
Du ser hver stjerne i vrimelen,
og hvert et barn på jord,
du hører i høye himmel,
det sakteste bønnens ord.

Deg beder jeg om å kalle,
din englehær på vakt,
når far og mor,
og alle seg også til ro har lagt.
Og vokt oss alle sammen
så ingen drømmer stygt,
så sier jeg glad mitt amen
og sovner søtt og trygt."
Det er ingen hemmelighet at engler har en stor betydning i de fleste nattasanger.
Jeg husker veldig godt at jeg syntes det var ekstra trygt med disse nattasangene og jeg ville veldig gjerne at alle i hele verden skulle få være med i vår nattabønn.
Alle snille, alle i fengsel, alle syke, alle dyr og alle jeg var glad i og som de var glade i videre igjen.
Bilde av engelen over er en "worriestone" jeg har kjøpt i en butikk på Majorstua.
Jeg ga en bort til en venninne som hadde det vondt og vannskelig. Den het "guardian angel".
Jeg syntes engler er et fint symbol på trygghet og på omsorg..
Denne engelen dedikerer jeg til alle der ute som trenger en ekstra trygghet i livet sitt om dagen.
Jeg leser mange blogger og ser at det er mange som har det vondt.
Er ikke alle man får strukket en hånd ut til, så jeg håper mange leser dette og kanskje sender en tanke videre til de som trenger det litt ekstra. Dere er ofte med i min nattabønn.
Ta vare på hverandre!
Stor klem fra

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar