søndag 14. mars 2010

SPISEPLASSEN VÅR ER FERDIG!

Endelig er vi ferdig med den lille spiseplass kroken på kjøkkenet vårt. Og om jeg får si det selv,den ble akkurat sånn vi hadde håpet den skulle bli. Resten av hjemmet vårt er lyse farger. Mye hvitt og brunt. For over et år siden leste jeg om en dame fra Sverige i et interiørblad, og hun hadde kjøkkenkroken sin svart. Jeg falt pladask! Har vært utrolig i tvil om jeg skulle male alt hvitt, men nå når resultatet er ferdig er jeg glad for at jeg valgte som jeg gjorde...
Selve oppussingen har ikke kostet stort.. Tomas sitt gamle kjøkkenbord er fra 96 og det kostet vi på et par,tre, fire strøk med maling. Tallerkenhylla kostet hele 25 kr på Fretex. Stolputene er fra KID.



Klokka var en julegave fra søsteren til Tomas med famile; og hyllen med alle krukkene har Tomas snekret med designerhjelp fra meg, Knaggene under er et røverkjøp fra en interiørbutikk i Stavern. Tror jeg betalte under 20 kr per.





Det trenger aldri koste skjorta før forandring fryder. Jeg er utrolig glad i gjenbruk og har nok et ekstra godt øye til møbler og gjenstander med historie. Alle serveringsbrettene for eksempel er arvet og har sin egen historie. Kjøkkenhåndklene jeg kjøpte forrige uke har fått plass på knaggene, mens en av de har fått gleden av å bli duk.
Det eneste jeg er litt lei meg for nå er at bildene ikke ble tatt i dagslys.
Dette prosjektet har jo vært i tankene mine veldig veldig lenge men det var først når NIB lyste ut konkurransen at jeg fikk fart på sakene. Men med litt kjepper i hjulene på veien har jeg ikke blitt ferdig før nå.
Nå går jeg å legger meg,stolt som en hane for hva jeg har fått til. Og jeg gleder meg til i morgen kveld når jeg kan gå igjennom bidrag som har kommet inn på NIB.
Og for dere som vil se hvordan kjøkkenkroken så ut før så kan dere klikke her eller her.
STORT SMIL FRA HENRIETTE

4 kommentarer:

  1. Nydelig spiseplass. Hilsen Karin

    SvarSlett
  2. Kjempefin og utrolig flott gjennomført:)Herlig:)Ønsker deg en fin uke:-)

    Klem klem

    SvarSlett
  3. Kjempe fint ble det! :)
    En skikkelig koselig krok!!:)

    SvarSlett
  4. Kjempefint ble det!! Skjønner godt at du er stolt og fornøyd og glad for at det ble svart! :)

    Klem

    SvarSlett